Snooker-muffins

IMG_3094Det har vært China Open nå i midten av juni, og søndag 21. hadde jeg invitert til afternoon tea og snooker. Da jeg kikket på lagkonkurransen mellom Norge og Singapore mandagen før, dukket det plutselig opp en idé om snooker-muffins!

Jeg kjøpte Møllerens gulrotkakemiks til langpanne, og lagde dette etter oppskriften. I tillegg lagde jeg topping av 150 gram Philadelphia-ost og tilstrekkelig melis til at det ble en fast masse. Jeg kjøpte inn ufarget marsipan.

IMG_3095Toppingen farget jeg grønn, som matten på snookerbordet. Jeg farget marsipan i rødt, gult, grønt, brunt, blå, rosa og svart – som kulene på snookerbordet – og lagde små kuler.

Ettersom man til afternoon tea har ganske små søtsaker, valgte jeg å lage minimuffins. Det ble 70 minimuffins av miksen, og det var virkelig tilstrekkelig.

Da var det bare å vente til søndagen og besøk!

Posted on 22.06.15, in Spiselige gleder and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

