«Twin Peaks»-klut

IMG_3087 I gruppen «Bittamis design for strikkelystne» foregår det en klutalong. Dette betyr at det legges ut mønster til en klut hver uke i fem uker. Det andre mønsteret ble lagt ut 12. juni og het Twin Peaks.

Dersom du er medlem i gruppen, ligger mønsteret der for nedlastning gratis. Det finnes også på Bittas Ravelry-side. Der ligger det også andre oppskrifter, både kluter og sokker.

Kluter er veldig enkle å ha med seg overalt, da man ikke trenger en pose med garn og pinner. Jeg fant frem et nøste Rauma Rapsodi i farge grå nummer 10. Jeg har faktisk parti nummer 1! Garnet har altså eksistert på mitt garnlager en stund….

IMG_3088Bakdelen med Rapsodi er at det bare er  98 meter garn på nøstet, og det holdt akkurat ikke til å gjøre ferdig kluten. Det er godt mulig jeg burde strikket på pinne 3, men jeg gadd virkelig ikke å rekke opp hele kluten… Jeg hadde heldigvis et nøste til, så jeg fikk avsluttet kluten.

Da var det bare å vente på at neste oppskrift skulle bli publisert! 

Posted on 25.06.15, in Håndarbeid, Strikkealonger 2015 and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

