«Heart of Gold»-klut

IMG_3092 I gruppen «Bittamis design for strikkelystne» foregår det en klutalong. Dette betyr at det legges ut mønster til en klut hver uke i fem uker. Det tredje mønsteret ble lagt ut 19. juni og het Heart of Gold.

Dersom du er medlem i gruppen, ligger mønsteret der for nedlastning gratis. Det finnes også på Bittas Ravelry-side. Der ligger det også andre oppskrifter, både kluter og sokker.

Jeg hadde mer Rauma Rapsodi på lageret mitt, og denne gangen fant jeg frem en nydelig blågrønn farge med nummer 36. Jeg hadde to nøster, så da visste jeg at jeg hadde nok garn til en klut.

IMG_3093Dersom jeg ikke hadde strikket siste rapporten, hadde jeg hatt nok garn fra ett nøste. Det manglet to omganger og fellingen, som jeg da måtte ta fra neste nøste. Det kan virke som det blir en flerfarget klut på meg etter hvert…

Da var det bare å glede seg til fredag og nytt mønster igjen!

Posted on 02.07.15, in Håndarbeid, Strikkealonger 2015 and tagged , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

