Lurøymysteriet 2015 – del 2

IMG_3129 Lurøymysteriet er et strikkemysterium i fem deler, hvor ingen vet hvordan arbeidet blir før de er ferdige. Etter hvert oppdager man jo hva man strikker, men dette visste ingen før vi begynte.

Jeg bestilte garn fra todamer.no, og garnet kom kjapt til meg. Fredag 19. juni var det klart for første del av mønsteret, og jeg var så spent på strikkingen, at jeg bare måtte begynne så fort jeg kunne!

Vi fikk vite at mønsterets del 1 het «I midnattssolens rike», og vi startet med farge 1 som er rødorange toner i farge EU. Her strikket jeg det som må være solen, og fargen hos meg ble gul/lys oransje.

IMG_3130Fredag 26. juni fikk vi del to, og denne het «Mørketid». Da brukte vi farge 2, mørke blåtoner, farge ELC. Hos meg startet fargen i veldig mørk blå, og ble blå etterhvert. Mønsteret var artig og enkelt å strikke, og jeg likte effekten teknikken hadde.

Ei uke ventetid mellom hver del er litt i meste laget, for jeg er utålmodig etter å fortsette eventyret. Jeg strikket litt på et avlangt sjal til meg selv, mens jeg ventet på «freddan».

Posted on 03.07.15, in Håndarbeid, Strikkealonger 2015 and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

Legg igjen en kommentar

