Lurøymysteriet 2015 – del 3

IMG_3175 Lurøymysteriet er et strikkemysterium i fem deler, hvor ingen vet hvordan arbeidet blir før de er ferdige. Etter hvert oppdager man jo hva man strikker, men dette visste ingen før vi begynte.

Fredag 19. juni var det klart for første del av mønsteret, og jeg var så spent på strikkingen, at jeg bare måtte begynne så fort jeg kunne!

IMG_3176 Vi fikk vite at første del av mønsteret het «I midnattssolens rike», og vi startet med farge 1 som er rødorange toner i farge EU.

Fredag 26. juni fikk vi del to som het «Mørketid», og da brukte vi farge 2 som er mørke blåtoner, farge ELC. Fredag 3. juli var det klart for del 3, og farge 3 som var blåtoner i farge EZ. Denne delen het «Ka vi sku gjort uten fesken?».

IMG_3177Man begynner nå å se hva det man strikker skal bli, men jeg må innrømme at jeg hadde en mistanke allerede da jeg leste første omgangen på del 1…

Det er uansett spennende å se hva de to neste delene bringer!

Posted on 10.07.15, in Håndarbeid, Strikkealonger 2015 and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Legg igjen en kommentar

