«Ballblom»-klut

IMG_3189 Etter at jeg hadde strikket alle klutene i «Klutealongen 2015» i gruppen «Bittamis design for strikkelystne«, satt jeg igjen med en sterk dragning mot bomullsgarn og klutestrikking.

Bitta hadde en klutealong i 2014 også, så jeg fant ut at jeg kunne jo strikke de klutene for å tilfredsstille urolige hender! Oppskriftene finnes også på Ravelry.

På garnlageret mitt fant jeg Drops Safran i 100% bomull, i fargen blågrønn nummer 51. I tillegg fant jeg fram pinner nummer 3. Jeg brukte 28 gram på kluten.

IMG_3190Mønsteret er veldig enkelt å strikke, men det lønner seg å følge med på at man får riktig antall kast – hvertfall i den første omgangen som har kast…. Jeg måtte rekke opp to ganger fordi jeg hadde glemt å lage et kast, og det var ekstremt irriterende hver gang…

Da var første kluten strikket, og en ny er allerede på pinnene… 

Posted on 22.07.15, in Håndarbeid, Strikkealonger and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

