Klematis-klut

IMG_3204Selv om jeg lagde en modifisert Klematis-klut, måtte jeg likevel lage en helt etter oppskrifta. Min OCD tillater ikke helt slurv og utelatelser…

Jeg brukte Mayflower Cotton 8 i lys grønn nummer 1426, og til dette garnet passer det fint å bruke pinne 3. Jeg brukte 23 gram til kluten.

Oppskriften til kluten finner du i Bittas Facebookgruppe, og på Ravelry.

Fargen lyver litt på nærbildet, det ble nok noe galt med lyssettingen. På helbildet vises fargen utmerket!

IMG_3205Det er veldig artig å strikke kluter. De blir raskt ferdig, og dersom man – som meg – ikke har jobb og småunger som fyller dagene og kveldene, strikker man gjerne en klut i døgnet.

Dette kommer selvsagt an på hvor rask man er til å strikke, men klutene passer og er overkommelige for de fleste – det er jo bare å bruke den tida man trenger!

 

 

Posted on 28.07.15, in Håndarbeid, Strikkealonger and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

