«Symre» klut

IMG_3199Klutestrikkedilla har fått godt tak på meg, og jeg fortsatte med Bittas klutealong fra 2014, med kluten «Symre». Jeg brukte garnet Mayflower Cotton 8 i lys grønn nummer 1426, som på uforklarlig vis kom i postkassen min her om dagen…

Oppskriften finnes i Bittas Facebookgruppe, og på Ravelry.

Garnet virker utrolig mykt og godt, og er veldig godt å strikke med. Jeg brukte pinne nummer 3 til kluten, og er glad for at jeg kjøpte mer av garnet.

IMG_3200Jeg la merke til at jeg måtte passe på å få med alle kastene, spesielt de som kom før en vrang maske. Det var flere ganger jeg måtte rette opp dette på omgangen etter.

24 gram garn gikk med til  strikke denne kluten.

Det er virkelig artig å strikke kluter: Artige mønstre og raske å lage. Det blir en veldig overgang å begynne på andre ting om et par uker…. 

Posted on 29.07.15, in Håndarbeid, Strikkealonger and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

