ZZ-klut

IMG_3197Den nest siste kluten jeg strikket fra Bittas klutealong 2014, var ZZ-kluten. Her brukte jeg Mayflower Cotton 8 i en grønnfarge nummer 1429.

Mønsteret til kluten finner du i hennes Facebookgruppe, og på Ravelry.

Den kluteboka kunne jeg forresten definitivt tenke meg, men så langt har jeg klart meg uten. Uansett: På ønskelista til jul havner den garantert!

IMG_3198I begynnelsen måtte jeg holde tunga rett i munnen for å få med meg mønsteret, men det gikk bedre etterhvert. Etter et par rapporter satt mønsteret godt i fingrene.

Jeg brukte 28 gram garn for å strikke denne kluten på pinne nummer 3.

Det begynner å bli en del kluter i boksen min nå, og i tillegg var det garnsalg på blant annet bomullsgarn på Europris her for noen dager siden…. Der gikk jeg på en smell, gitt….

Det positive er at det da garantert blir flere kluter!

 

 

 

 

 

 

Posted on 30.07.15, in Håndarbeid, Strikkealonger and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

