Lurøymysteriet 2015 – del 5

IMG_3203Lurøymysteriet er et strikkemysterium i fem deler, hvor ingen visste hvordan arbeidet ble før de er ferdige. Etter hvert oppdager man jo hva man strikker, men dette visste ingen før vi begynte.

Fredag 19. juni var det klart for første del av mønsteret «I midnattssolens rike», og jeg var så spent på strikkingen, at jeg bare måtte begynne så fort jeg kunne! Spenningen har holdt seg hele tiden, og selv om jeg etterhvert skjønte hva jeg strikket, var jeg fortsatt ivrig etter å fullføre arbeidet.

Fem fredager på rad fikk vi den nye delen av mønsteret vi skulle strikke, og fredag 10. juli var det klart for den aller siste delen – «Skogens ro». Denne delen skulle vi strikke i farge 5, grønne toner i farge EV. Farge EV har flere fargeskiftninger, så to av fargedelene er fra dette nøstet.

Her var det å holde tunga i rett munn, og fingeren på rett omgang. Dette er den delen som tok lengst tid for min del, og sent en mandag kveld/tirsdag morgen, var sjalet endelig ferdig strikket. Etter vask og utstrekking, er det nå klart for bruk!

IMG_3209Dette har vært veldig artig å være med på, men dessverre kan jeg ikke delta på strikkefestivalen i september.

Det er dog lov å håpe at det også blir et strikkemysterium neste år!

 

Posted on 05.08.15, in Håndarbeid, Strikkealonger 2015 and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

