Modifisert Grand Finale

IMG_3219 Selv om jeg nå har strikket Bittas klutealong for 2015, 2014 og 2013, kunne jeg jo ikke gi meg sånn helt uten videre! Garnet var jo i hus, og da er det jo bare å forvandle det til nyttige ting.

For å få bukt med restene av Mayflower Cotton8 grått nummer 1442, og gjøre et bra innhugg i lysegrønt nummer 1426, laget jeg meg en modifisert Grand Finale-klut. Jeg brukte 17 gram av hver farge, til sammen 34 gram garn.

IMG_3220Jeg har her strikket en omgang mer i «midtmønsteret» enn originalt, og jeg har lagt til en glattstrikkomgang mellom «mønster-stripene». I tillegg har jeg strikket hullmønster for hver «mønsterstripe».

En god del garn forsvant, og kluten ble litt lenger enn planlagt. Nå har jeg andre prosjekter som venter, så før jeg har strikket mesteparten av dem, bør jeg ikke strikke flere kluter….

Men jeg kan jo selvsagt aldri garantere…. 

Posted on 02.09.15, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. 🙂

Legg igjen en kommentar

