Tredemølletrening på SATS

Jeg har vært støttemedlem på SATS i en årrekke, men nå er det på tide å gå over til å være et aktivt medlem igjen.

Tidlig tirsdag morgen sto jeg opp og reiste til SATS Sandviken. Planen var en time/5 kilometer på tredemøllen.

De første 10 minuttene lette jeg faktisk etter tredemøllene, da disse har blitt flyttet på siden sist. Jeg prøvde meg på ei step-maskin, men det fikk jeg overhode ikke til….. Ikke fant jeg spinningsyklene heller… sånn er det når det er ombygd minst én gang siden siste besøk…

PulsTil slutt fant jeg tredemøllene, og satte i gang med stor iver. Mine nye sko tok meg på lilletærne (også den «normale»), og gjorde det litt ubehagelig å gå med skoene.

I tillegg tullet pulsbeltet.

Dette førte til at jeg kun kom meg gjennom 6-7 sanger på Spotify-treningslista mi, og det tok rundt 25 minutter. Etterpå tøyde jeg godt, slik at jeg kanskje en eller annen gang blir relativt myk igjen.

Hele økta ble på 40 minutter, og jeg hadde en gjennomsnittspuls på 123 slag i minuttet (66% av min makspuls) med en maks på 144 slag i minuttet (78% av makspuls). Dette førte til at jeg forbrant 291 kalorier.

Da er det bare å lade klokka til nye utfordringer!

 

 

Posted on 11.09.15, in Kalorikampen and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

