Linedance grunnkurs – kveld 5

Forrige torsdag hadde jeg ikke anledning til å danse, men nå var jeg klar for å utfordre meg igjen. Den dansen de lærte sist var lagt ut – Tush Push, og jeg ga opp etter å ha sett den tre-fire ganger. Det var litt mye snuinger og vrikkinger til at jeg klarte å henge med på filmen….

For første gang siden vi startet, møttes vi nå oppe for å danse sammen med de som er et par hakk mer øvet enn oss. Her danset vi Honkey Tonk Stomp til en veldig rask sang, og beina våre fikk virkelig kjørt seg… Etterpå danset vi New Cha Cha og C’est la Vie Baby – hvis jeg ikke husker helt feil…

Da vi kom ned i kjellerrommet «vårt» igjen, fikk vi heldigvis god gjennomgang av Tush Push, slik at den satt littegrann bedre. Vi lærte også en ny dans – en vals som heter «Got You Too» – og trinnene var ikke så veldig vanskelige, men hildrande som vi slet! Denne krever relativt iherdig hjemmedansing for å sitte!

PulsI løpet av 1 time og 40 minutter fikk jeg forbrent 808 kalorier. Gjennomsnittspulsen min var på 129 slag i minuttet (70% av maks) med en maks på utrolige 194!

Jeg kan ikke tro annet enn at det må være en feil, jeg vet hvilken tilstand jeg var i da jeg målte makspulsen min til 183, og jeg var ikke i den tilstanden nå, selv om jeg selvsagt var veldig sliten… Jeg må nok ønske meg nytt pulsbelte til jul…

Nå er det hjemmetrening slik at alle dansene sitter, for kjenner jeg læreren vår rett er det ny dans også neste torsdag!

 

 

 

 

 

 

Posted on 25.09.15, in Kalorikampen and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

