Sokkemysterieinspirert kjøkkenklut

Jeg falt helt for hullmønsteret Bitta hadde på mysteriesokkene sine, så jeg bare måtte lage en kjøkkenklut i noenlunde samme mønster.

Fra garnlageret fant jeg meg Drops Cotton Light i fargen syrin nummer 25. Jeg fant frem pinne nummer 3,5, og la opp 45 masker.

Jeg strikket et par riller før jeg startet på mønsteret, og hadde tre masker i hver side som jeg strikket rett hver omgang. I tillegg avsluttet jeg med to riller før jeg felte av.

Nå er jo selve mønsteret Bitta sitt, så jeg kan ikke dele det her. Jeg har ingen ønsker om å komme i klammeri med designere….

Kluten ble veldig fin, og jeg har heldigvis mer garn til flere kluter!

 

Posted on 25.09.15, in Håndarbeid and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

