Espen Askepott-sokker

IMG_3246 Min nye venninne i Larvik ønsket seg fem par bomullssokker. Det siste paret jeg lagde heter Espen Askepott, og finnes i boka «Sokker – strikking hele året» av Bitta Mikkelborg.

Jeg fant igjen frem pinner nummer 2,5, og Anna&Claras bomullsgarn fra Søstrene Grene. Denne gang valgte jeg fargene sprek lys grønn nummer 13-0530, grå nummer 18-5105 og svart nummer 19-4305.

Jeg brukte 56 gram grønn, 34 gram grå og 36 gram svart på sokkene.

IMG_3247Dette er enkle sokker å strikke, selv om jeg knotet noe på første omgangen. Det er nemlig ikke vanlig vrangbordstrikk på disse..

Effekten av rette og vrange masker og fargeskiftene, gjør denne sokken artig, og man får et litt annerledes uttrykk enn på mange andre sokker.

Med disse sokkene avsluttet jeg garnforbruket for september. Jeg har kjøpt 750 gram og brukt 524. En litt mindre smell enn tidligere, altså…

De fem parene er på vei til Larvik, og jeg håper de kommer frem fort slik at de kan varme kjølige føtter!

 

 

 

Posted on 05.10.15, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

