Gåtur i glimrende høstvær

Høstværet her i Bergen har vært strålende noen dager. Jeg har ikke hatt helt energien til å gå turer i det siste, men på tirsdag måtte jeg bare ut….

IMG_3251IMG_3250IMG_3258Jeg spente på meg pulsbeltet etter å ha restartet klokka et par ganger, og koblet fra og til pulsbeltet et par ganger. Da så det ut som om det virket noenlunde.

Det er lenge siden jeg har gått Fjellveien, så jeg startet ved Hellen skole og gikk til Brann stadion. Planlagt tid var cirka 2 timer. Jeg brukte 2 timer og 28 minutter.

IMG_3254IMG_3256Det ble riktig nok noen stopp for å fukte pulsbeltet og presse det nærmere huden, men jeg hadde ingen pauser utover dette og fotograferingen.

IMG_3266IMG_3260Strekningen var littegranne lengre enn jeg husket, og jeg gikk 9,81 kilometer. Ikke rart jeg var litt sliten da jeg kom til Haukeland….
IMG_3261IMG_3269IMG_3267RuteGjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 4,3 kilometer i timen, og det ga en gjennomsnittspuls på 111 slag i minuttet (60% av makspuls). Jeg var rimelig sliten opp noen bakker i starten, og det var nok der jeg hadde turens maksimale puls på 154 slag i minuttet (83% av makspuls).

Det var utrolig fint å gå tur i knallværet, og jeg forbrant 751 kalorier på turen. På vei hjemover stakk jeg innom Siv, som hadde bakt en nydelig skuffekake. I tillegg fikk jeg prøve meg på japansk bildekryss, og det var neimen ikke enkelt!!

Dagen ble veldig fin, og det var akkurat det jeg trengte!

 

Posted on 08.10.15, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

