Alvedans-sokker

IMG_3272Bitta Mikkelborg lagde et mysterium for oss på Facebook, hvor vi skulle strikke sokker. Disse ble hetende «Alvedans», og var veldig artige å strikke – og nydelige på føttene.

Jeg falt helt for mønsteret, og måtte strikke noen par til…

Til dette første paret brukte jeg Ida Strømpegarn i mørk petrol nummer 358 og off-white nummer 300. Jeg brukte pinner nummer 2,5.

Det gikk med 90 gram mørk petrol og 12 gram off-white, og størrelsen er 39/40.

IMG_3273Det er to versjoner av sokkenes vrangbord – med og uten blonder. Jeg valgte å strikke disse uten blonder for at de skal være bedre å ha under bukser og oppi støvletter.

Dette paret havner sannsynligvis under et grønt tre om et par måneder…

Sokkene ble veldig fine, og jeg gleder meg til å strikke neste par!

Posted on 09.10.15, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

