Daily Archives: 02.11.15

Kluten «Blomstereng»

IMG_3297 Når jeg først har fått Bittas eminente klutebok i hus, må jeg jo benytte meg av de flotte oppskriftene!

Jeg fant frem pinne nummer 3 og bomullsgarn fra Søstrene Grene i lilla nummer 17-3930. Det gikk med 28 gram garn til denne kluten.

Kluten er gøy å strikke, med både fletter og hullmønster.

Det tok litt tid, men til slutt så jeg at hullmønsteret skapte blader og krona på en blomst. Helt klart derfor den har fått navnet sitt, men for meg så det først ut som sløyfer som sto opp-ned…

IMG_3298Jeg måtte også rekke opp et par ganger, da jeg klarte det kunststykket å vri ene fletta feil vei minst en gang… nybegynnerfeil som jeg burde unngått… Jeg skylder på at hjernen min ikke er helt ved sine fulle fem..

Nå skal det bli gøy å stryke og samle alle klutene, og klargjøre dem til gaver – det er jo snart jul igjen!

 

