Løper – «Hjertedugg»

IMG_3293I tillegg til brikken/korte løperen til spisebordet, ønsket det unge paret seg en løper til salongbordet. Ting må jo matche, det er viktig for en del av oss som er perfeksjonister..

Oppskriften er laget ut fra kluten «Hjertedugg» fra Bitta Mikkelborgs fantastiske klutebok.

Jeg fortsatte med bomullsgarn fra Søstrene Grene, lilla nummer 19-3622 og pinne 3, og la opp 70 m. Løperen måler 30 x 75 centimeter, som kanskje er littegranne smalere enn de ønsket seg – men noen ganger gjør det seg med en smalere løper. Jeg var redd for at det skulle bli altfor mye mellomrom mellom sidekantene og hjertene i midten, noe som ville sett rart ut.

IMG_3294Perfeksjonisten i meg sa at jeg ikke kunne ha hjerter på rekke hvor alle hjertene pekte i samme retning. Jeg måtte derfor snu mønsteret fra midten av løperen. Det er 50 omganger glattstrikk mellom hjertene.

92 gram garn forsvant fra garnlageret mitt, og det er jo udelt positivt!

Nå håper jeg bare Silje K og Sindre blir fornøyd med adventssettet jeg har laget!

 

 

Posted on 09.11.15, in Håndarbeid and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

