Daily Archives: 10.11.15

Kort løper – «Hjertedugg»

IMG_3301 Silje K og Sindre har et par bord som ikke er like enkle å få duker/brikker/løpere til. De gikk derfor amok i Bittas klutebok, og fant mange fine mønstre de ville ha duker i.

De ville ha brikke og løper i adventslilla, og heldige meg var på Søstrene Grene og fant mange nøster i mørk lilla nummer 19-3622.

Jeg har ikke helt skjønt fargenumrene hos Søstrene, men det står på plakat at man bør kjøpe med seg nok garn, da fargen ikke er garantert å matche på neste parti som kommer.

Dette er selvsagt et råd en strikkerske tar alvorlig – kanskje litt FOR alvorlig noen ganger, med tanke på mengden garn som kommer i hus etter et raid….

IMG_3302Brikken måler 43 x 34 centimeter, og jeg brukte 70 gram garn.

Det går mot en smell i garnforbruk også i oktober, da jeg jo måtte kjøpe meg garn i riktige farger. Hvor stor smellen ble, gjenstår litt å se…

 

