Daily Archives: 16.11.15

Løper – «Glædelig jul/Hjertedugg»

IMG_3325 Silje K og Sindre fant veldig mye fint i kluteboka til Bitta. Det blir lite kluter til dem, men de ønsket seg løpere og brikker, og det er jo helt topp!

Fra garnlageret mitt fant jeg frem Anna & Claras bomullsgarn fra Søstrene Grene i rødt nummer 18-1660, og la opp 80 masker. Jeg strikket sidene etter mønsteret «Glædelig jul», men hjertene ble fra «Hjertedugg», da vi synes det ble finere hjerter. De er også større enn de på «Glædelig jul», og passet derfor bedre til løperen – som jo er bredere enn en klut.

IMG_3326Jeg strikket tre hjerter etter hverandre, med 30 omganger mellom hvert hjerte. De tre siste hjertene snudde jeg, da jeg synes det ble finest. Det gikk med 118 gram garn til løperen.

Etter at den var ferdig strikket, ble den vasket og strukket.

Med denne løperen avsluttet jeg oktoberregnskapet mitt i garnforbruk/-kjøp. Jeg gikk på en smell denne gangen også, da jeg har brukt 698 gram garn, men kjøpt 1.600 gram…. Får håpe det blir bedre neste måned….

