Genser i Mariusmønster

IMG_3329Sindres søster, Mette, er en frossenpinn – og ønsket seg en Mariusgenser. Det er lenge siden jeg har strikket genser nå, så det passet i grunn bra å få en slik bestilling.

Mange lurer på om jeg ikke blir lei av å strikke Mariusmønster, men jeg har ikke blitt det ennå. Jeg har dog svært lite i Mariusmønster hjemme hos meg selv, men jeg strikker gladelig til alle andre.

Jeg brukte Gjestal sitt Rubingarn med blå nummer 432, rødt nummer 409 og hvit nummer 417. Jeg fulgte oppskriften både i forhold til pinner og mønster. Oppskriften er fra temaheftet «Marius» fra Sandnesgarn.

Halsen ble strikket litt høyere enn originalt, da det blir enda varmere.

Fredag kom Silje K og Sindre på besøk, og Silje K måtte være modell.

Jeg håper Mette holder seg varm i vinter.

 

Posted on 18.11.15, in Håndarbeid and tagged , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

