Daily Archives: 19.11.15

Styrketrening

Mine PT-timer er oppbrukt, men jeg håper på refill til jul. Andrea har laget et treningsprogram til meg, og selv om det var fint vær på torsdag, tok jeg turen til SATS.

Det tok flere dager før stølheta ga seg fra fredagens trening, og det var bare gåturer forrige uke. Nå var jeg igjen klar for å bli superstøl!

Jeg startet med 10 minutter oppvarming på tredemølla, før jeg gikk bort og varmet opp dynamisk med stokken. Jeg fikk beveget opp alle leddene mine. Etter oppvarmingen sto stempeløvelsen for tur, og jeg holdt hver gang i 10 sekunder og kjørte 8 x 2 ganger.

Armhevinger sto så for tur, og denne ganger var ikke kassen jeg bruker henda på ledig. Dette førte til at jeg ble stående med 90 graders knekk i hofta, og kjørte 12 repetisjoner 3 ganger.

Joysticken er tung som fy, men jeg klarte 10 x 2 ganger. Ned på kne og opp igjen 6 ganger x 2 også, men det var grusomt å komme seg opp på den siste….

PulsRomaskina har jeg ikke prøvd før, men ettersom den står på planen min, var det bare å tusle bort. Elektronikken for å få den i gang var virkelig rimelig enkelt, og jeg rodde i fem minutter. På den tiden kom jeg 778 meter. Denne maskina var ikke snill med beina mine, og stølhet påregnes.

For å få på plass spark og slag igjen, gikk jeg ned på boksesekken. Her tok jeg 10 spark på hver fot 5 ganger. Etterpå serverte jeg 25 harde punch fra hver arm 2 ganger. Så var det klart for å tøye rumpa og hofteleddsbøyeren og slappe litt av før jeg dro hjem.

Jeg trente nesten en time inkludert oppvarmingen. Gjennomsnittspulsen min var på 118 slag i minuttet (64%), med en maks på 149 slag (81%). Jeg forbrant 455 kalorier.

Å være såååå innmari svak i kroppen som jeg er nå, er en gedigen nedtur, men trøsten er at herfra går det bare oppover!

 

