Garpetjernet

Garpetjernet er ei perle bare en kort gåtur unna. Ettersom sola skinte og sa at det var varmt og deilig ute, byttet jeg ut tredemølleøkt på SATS til fordel for en gåtur.

IMG_3339IMG_3346IMG_3331At det var varmt ute stemte dog ikke, og jeg angret på at jeg ikke benyttet ullklær innerst. Det skal jeg gjøre heretter, samt ta på meg buffen i halsen.

IMG_3335IMG_3340IMG_3343Pulsbeltet er en fryd å ha på, det er tydelig at teknologien har kommet litt lenger på de fire årene siden jeg kjøpte det som gikk i stykker.

IMG_3344IMG_3342

 

IMG_3338IMG_3335IMG_3347Det har tydelig blitt kaldere de siste dagene. Det var rim på bakken flere steder, og det lå tynn is på deler av tjernet.

IMG_3345Turen var på temmelig nøyaktig fem kilometer, og jeg var ute i 1 time og 24 minutter. Av dette beveget jeg meg 1 time og 14 minutter. 10 minutter pause på en tur som går veldig mye oppover og oppover, er absolutt godkjent.

Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 4,1 kilometer i timen, med en maks på 6,8 kilometer i timen. Et snitt over 4 når halvparten av veien er oppover og oppover, er jeg veldig fornøyd med.

Gjennomsnittlig puls var på 128 slag i minuttet (68% av maks), med en maks på 156 slag i minuttet (84% av maks). Jeg forbrant 608 kalorier.

Jeg synes turen gikk lettere nå enn i oktober da jeg gikk, og en sammenlikning av turene bekrefter dette. Da var vi i bevegelse 1 time og 10 minutter, men brukte 1 time og 40 minutter på turen.

RuteDa gikk vi også kortere, ettersom vi tok snarveien ned bakken fra tjernet. Bevegelseshastigheten da var på 3,6 kilometer i timen. En bra forbedring altså!

Dette kan tyde på at formen har blitt littegranne bedre, noe jeg synes er kjempebra! Det er bare å glede seg til fortsettelsen!

 

 

 

 

Posted on 20.11.15, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

