Lørdagstrening

Etter å ha kommet meg ganske bra etter styrketreninga på torsdag, møtte jeg Jardtrud på SATS i dag. Jeg er ganske stolt over at jeg først og fremst klarte å stå opp såpass tidlig, og ikke minst fordi jeg kom meg ut døra.

Jeg varmet først opp  10 minutter på tredemølla, før jeg gikk bort til buret og varmet opp leddene mine. Det var ingen stokk tilgjengelig i dag, men det gikk greit å varme opp likevel.

Jardtrud løp på tredemølla mens jeg varmet opp, og da jeg var klar til treningen, kom hun bort for å pushe meg.

Jeg startet med stempel i dag også, og tok 10 x 2 hvor jeg holdt hver enkelt 10 sekunder. En økning på 2 repetisjoner begge rundene.

Planken holdt jeg i 20, 18 og 12 sekunder, omtrent akkurat det samme som sist. Her er det maks som teller, og jeg måtte gi meg da stempelet forsvant. Man skal jo stramme kjernemuskulaturen skikkelig, og det er tungt!

Når det gjelder armhevingene ble jeg hardt pushet til å ta 10, 6 og 4 stykker. Her gjelder det jo også å ha «stempelet» på plass, og jeg er spent på hvor støl jeg blir i morgen… Dippsene skal tas til maks tre ganger, og det ble også her en økning til 7, 6 og 6 repetisjoner.

Joysticken er tung. Jeg har ingen anelse hvor mye den veier, men den er tung. I dag tok jeg 10 og 14 repetisjoner, og gikk opp og ned på kne 6 og 8 ganger. En økning fra sist.

Ettersom jeg hadde hjelp av Jardtrud i dag, beveget vi oss bort til benkpressen. Her er det stanga som gjelder, og jeg tok 5 ganger første gangen. Neste runde ble jeg pushet til å ta 7. Jardtrud var «fæl» å la på 2,5 kg på stanga (vi snakker da om hele 22,5 kg inkludert stanga….), og presset meg til å ta 4 repetisjoner.  Mellom benkpressomgangene tok vi knebøy, henholdsvis 10 og 12 stykker.

Jardtrud måtte så løpe for å rekke spinningtimen i kjelleren, og overlot meg til romaskina. Her rodde jeg i 5 minutter, og denne gangen økte jeg noen få meter til 803 meter.

PulsEtter dette sjanglet jeg ned på stretchingrommet for å tøye hofteleddsbøyeren, som må til for å få korsryggen på plass etter hvert.

Jeg trente i litt over en time, og hadde en gjennomsnittspuls på 107 slag i minuttet (58%), med en maks på 142 slag i minuttet (77%). Jeg forbrant 430 kalorier.

I morgen er det hviledag!

 

Advertisements

Posted on 21.11.15, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Så himla duktig du är 😀

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: