Daily Archives: 27.11.15

Bomullssokker – «Alvedans»

IMG_3357 Jeg falt jo helt for Bittas mysteriesokker, og har strikket flere par av dem. De ble døpt «Alvedans» etter en avstemning i Bittas facebookgruppe.

Til disse sokkene brukte jeg Anna&Claras bomullsgarn i farge hvit nummer 13100 og lilla nummer 19-3622. Sokkene ble strikket på pinne 3. Det gikk med 45 gram hvitt og 88 gram lilla til sokkene,

Jeg la opp med hvit, slik at dette ble mønsterfargen. Oppskriften til sokkene finner du i Bittas facebookgruppe. Man må være medlem av gruppa for å få frem filer og kunne laste ned oppskrifter. Det ligger mye annet fint der også, blant annet en hel haug med flotte kluter! (Det var dagens «reklame», som gis på frivillig og ubetalt basis).

IMG_3358Bomullssokker blir mindre elastiske enn sokker i ullgarn, så jeg er litt spent på hvordan passformen blir.

Disse havner under et juletre, og jeg håper mottakeren blir fornøyd. Sokkene er uansett veldig artige å strikke!

 

 

 

