Kjøkkenklut «På kryss og tvers»

IMG_3359Når man først har fått Bittas klutebok i hus, er det jo bare å hive seg over oppskriftene og strikke i vei!

Jeg fant ut at jeg ville strikke enda en klut, og fant frem Anna&Claras bomullsgarn i lilla nummer 19-3622 og pinne 3. Oppskriften forteller hvor mange masker man trenger. Jeg brukte 28 gram garn til denne kluten.

Kluten har opprinnelig et perlestrikkfelt i midten som jeg ikke helt har forsonet meg med, og jeg strikket derfor hullstrikk hele veien.

IMG_3361Hullmønsteret er artig å strikke, og jeg synes det gir kluten et luftig preg. Dette mønsteret blir strikket flere ganger, garantert!

Det er stort sett julegaveproduksjon det går i nå, og jeg er relativt greit i rute!

Jeg har sittet natt til juleaften, og på juleaften, tidligere for å få ferdig julegaver, men jeg satser på at jeg slipper det i år…. 

 

Posted on 01.12.15, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Så vakker den ble 🙂 Flott farge også. Koselig at du liker boka Kluter.

Legg igjen en kommentar

