Annes yndlingssokker

IMG_3422Jeg var så heldig å få inn en bestilling på bomullssokker igjen, og valget denne gangen falt på Drops Cotton light i fargen turkis nummer 14. Fargen er knall! Jeg brukte to nøster (92 gram) til disse sokkene.

Sokkene kan selvsagt også strikkes i annet garn, men pass på at garnlengden stemmer.

Sokkene blir tykke og gode, og er en favoritt hos meg.

IMG_3423Mønsteret kan lastes ned fra Ravelry-siden min.

Jeg har begynt med å strikke sokkene samtidig. Det er en fordel å ha flere sett settpinner i hver størrelse….

Jeg har dog ikke prøvd magic loop ennå, da jeg trives godt med mine settpinner.

Først gjør jeg ferdig vrangborden på den ene, så den andre. Slik driver jeg med hælfelling på begge to nesten samtidig, og det samme med tåfelling.

IMG_3424Fordelen med dette er at man husker hva man gjorde hvordan, og så blir begge sokkene ferdige nesten samtidig. Det blir ingen enslige sokker som venter på en partner….

Med disse sokkene avsluttet jeg desemberforbruket mitt av garn. Jeg har brukt 367 gram, og kjøpt/fått 600. Disse 600 skal jeg bruke i januar.

Til sammen i år (fra og med juli) har jeg brukt 4.241 gram garn, og kjøpt/fått 9.000 gram. I stedet for å bare bruke garn, har jeg altså igjen like mye nå som for et år siden… Nyttårsforsettet for 2016 er klart, og jeg håper jeg kan få brukt MYE garn….  

 

 

 

 

 

 

 

Posted on 30.12.15, in Håndarbeid, Oppskrifter and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

