Mariusdress til baby

IMG_3636Familien vår vokser! Av min mormors oldebarn, var det denne gang Anita som fikk barn, og min avdøde mormor Oløv ville nå hatt 14 tippoldebarn! Hun fikk dessverre ikke oppleve å bli tippoldemor, ettersom hun døde i 1977.

Vi har et generasjonshopp i slekta, og jeg er jevngammel med mange av dem som er en generasjon under meg. Det første tippoldebarnet (Simen) ble født i 1996, og er da jevngammel med Silje K som er et oldebarn. Dette skyldes at min mormors eldste barn (Anitas morfar) er 18 år eldre enn hennes yngste barn (min mor).

Uansett; vi er en trivelig gjeng!!

Anita ønsket seg en Mariusdress til sitt lille gull. Det kunne jo jeg ordne!

Jeg har brukt Sisu i fargene mørk blå, hvit og rød – og pinne 2,5 og 3. Det ble strikket størrelse 3 måneder, og jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke – som jeg vanligvis gjør. Oppskriften står i heftet «Klassikere 0-4» som er temahefte 30 0-4 år.

IMG_3637Garn og pinner ble med i kofferten til Gran Canaria. To uker uten strikking var ikke aktuelt. Jeg er glad strikking er en nyttig avhengighet…

Nå var det veldig fint vær på øyen, og det ble lite strikking første uka. Så ble jeg skikkelig forkjølet, og ble sittende inne de siste tre-fire dagene. Da var det greit med ok internett-tilkobling og at Netflix ville vise meg de tre sesongene av Sherlock – og da var strikkinga god å ha!

Det ble igjen nok garn til at jeg kunne strikke en lue også – så nå holder lillegull seg god og varm.

 

Posted on 29.01.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

