Hermines hverdagssokker

IMG_3642Etter at jeg var ferdig med Mariusdressen til lillegull og dressen til Nomi, måtte jeg finne på noe å strikke.

Jeg tok da turen innom et par av strikkealonggruppene på Facebook, og for januar hadde Votte- og sokkealong 2016 oppgaven «Hermione’s Everyday socks».

Det er link til oppskriften i gruppa, og ettersom sokkene er Harry Potter-relatert måtte jeg jo strikke dem!

På garnlageret mitt fant jeg Trysil Ida i multifarget rosa nummer 324 og pinner nummer 2,5.

IMG_3643Jeg brukte 90 gram garn til sokkene, så dersom man bare har to nøster, må man tenke litt på hvor langt skaftet skal være.

Hælformingen syntes jeg ga veldig liten «tutt» under hælen, og jeg var redd for at passformen ville bli dårlig.

Jeg strikket derfor slik at jeg fkk 6 masker i stedet for 3, før jeg snudde på første omgangen av hælformingen, og tok det derfra.

IMG_3644Det ble da et par masker mer på siste pinnen, men det førte kun til at det tok et par omganger ekstra før jeg igjen hadde 64 masker på pinnene.

Opprinnelig skal sokkene strikkes med to rundpinner, men jeg trives godt med strømpepinnene og brukte derfor dem i stedet.

Sokkene ble spreke, og venter i boksen min til noen vil ha dem!

Posted on 03.02.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

