Puter med Setesdalsmønster

IMG_3654 Rauma ullvarefabrikk la ut en gratisoppskrift fredag 6. november. Det var en pute med Setesdalsmønster i rødt og hvitt. Den falt Silje K for med en gang, og det ble fremsatt så mange «Åååh ja, væær så snill», at jeg ikke kunne motstå å strikke dem.

Garnet som var anbefalt var Rauma Vamsegarn, så jeg beveget mitt legeme til Husfliden for å se om jeg fant riktige farger.

IMG_3655Fargene som ble valgt var hvit nummer 00 og lys petrol nummer 75. Jeg brukte rett i overkant av 150 gram av hver farge til to puter.

Jeg startet med pinne nummer 9 som skrevet i oppskriften, men det syntes jeg ble litt stort og «slaskete», så jeg skiftet til pinne 5,5. Da ble puten 40 ganger 40 centimeter, og passet utmerket til innleggsputene jeg kjøpte på SparKjøp til en billig penge.

Putene er avlevert mottakerne, som ble veldig glade, og pynter nå sofaen fint!

 

 

Posted on 22.02.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Så nydelige de ble! Kjempefint strikket og fantastiske farger!

Legg igjen en kommentar

