Mariusgenser i Alpakka

IMG_3656 Det tikket inn en bestilling på Mariusgenser i alpakkagarn, og jeg klarte ikke akkurat å motstå fristelsen. Bare det å kunne stikke på Strikkelykke i Gågaten for å fikse garn var himmelsk!

Vi kjøpte Sandnes alpakka i fargene aubergine nummer 4855, hvit nummer 1001 og lys lilla nummer 4622. Fargene var førstevalget til mottakeren. Jeg brukte pinner nummer 3 og 3,5.

Mottakeren ville ha genseren litt lang, så jeg trengte et ekstra nøste aubergine for å strikke de fire siste omgangene med aubergine.

I tillegg strikket jeg halsen litt tettere, da jeg synes den blir veldig vid om man følger oppskriften.

IMG_3657Genseren blir overlevert mottakeren i april, og jeg håper den faller i smak!

 

 

 

 

Posted on 24.02.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

