Gåtur til Helleneset

IMG_3823Bella er på besøk! Hun kom i går kveld, og det var så kjekt! Enda bedre er det at hun skal være her ut neste uke! Og i tillegg er det meldt finvær hele uka! Det kan da ikke bli bedre!?

Vi våknet litt utpå morgenen, og spiste litt frokost før jeg kledde meg til tur. Bella skjønner utmerket godt hva det betyr at jeg tar på meg treningsklær, og danset rundt meg til vi var ute av døren.

Det var veldig glatt i går kveld, så jeg tok med meg brodder i sekken. Disse fikk jeg heldigvis ikke bruk for på denne turen.

Vi gikk bortover mot Brunestykket, og jeg tok med meg Bella ned til Helleneset. Her hadde det tydeligvis gått mange hunder, for snusingen hennes ble trappet betydelig opp.

IMG_3813IMG_3821IMG_3817Da vi nærmet oss Eikebakken igjen, ville jeg ta en lengre tur, så vi tuslet ned til Biskopshavn. Her var det samlet veldig mange fugler utpå fjorden, uten at jeg vet hvorfor. Sannsynligvis kan det ha vært en del fisk eller fiskeslo i vannet.

RuteEtter å ha strevd oss opp bakkene fra Biskopshavn og helt opp Eikebakken, var det godt å komme inn til litt mat og en dusj.

Vi var ute i nesten to timer, og på den stunden gikk vi 5,41 kilometer. Ingen rask tur, med andre ord. Pulsen min fikk kjørt seg i oppoverbakkene, men ellers var den temmelig rolig. Gjennomsnittspulsen ble 120 slag i minuttet (65% av makspuls), med en maks på 151 slag i minuttet (82% av makspuls).

Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på behagelige 3,7 kilometer i timen. Jeg forbrant 451 kalorier på turen, noe som tilsvarer cirka 225 kalorier i timen.

I morgen er det atter en dag, og vi håper på at værvarselet stemmer.

Posted on 25.02.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

