Hellen festning og Lønborglien

12527690_10153384696901129_1648968321_nEtter et par dårlige dager, fikk jeg heldigvis kommet meg ut på tur i dag. Det er meldt styggevær til kvelden, men det blåste allerede godt på runden vi gikk.

Vi gikk oppover til Hellen festning, og her var det stedvis veldig glatt. Broddene var ikke med meg i dag, da jeg virkelig hadde hatt bruk for dem…. Vi kom oss opp, for så å kave oss over til Lønborglien. Her oppe var det ikke saltet og strødd, så vi hadde noen spennende meter før vi kom til bar asfalt…

RuteFra da vi hadde bar asfalt å forholde oss til, gikk vi ganske fort. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet på hele turen var på 4,3 kilometer i timen. Tatt i betraktning at bakken opp til festningen, og ikke minst bakken hjem igjen, er tunge – er dette en veldig flott fart!

Vi var ute i 1 time og 11 minutter, og gjennomsnittspulsen min ble på 129 slag i mnuttet (70% av makspulsen min), med en maks opp trappene på 158 (85% av makspulsn min). Jeg forbrant 633 kalorier på turen, og bare av den grunn bør den gås flere ganger! Veldig bra uttelling på en time!

Bella virket fornøyd med turen, og når hun er glad – er jeg glad!

 

 

Posted on 01.03.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

