Fjellveien tur-retur

IMG_3862Lørdagen fikk jeg en melding fra Jardtrud, om jeg ville være med å gå sakte opp til Fløien. Bella syntes dette var en god idé, spesielt hvis vi gikk hele veien herfra.

Vi pakket godt med drikke og la i vei. Vi brukte temmelig nøyaktig en time til Mulen og møtte Jardtrud «Der hesten treng kvile». Hun hadde også gått hele veien hjemmefra!

Oppover bakkene ruslet vi veldig rolig. Det var mye folk ute i dag, og vi møtte nok mesteparten av dem på vår vei.

IMG_3866IMG_3867Etterhvert møtte vi snøen, og noen meter lenger oppi Fløysvingene, måtte vi snu.

Jardtrud valgte å gå ned igjen til byen, og Bella og jeg fortsatte hjemover på Fjellveien. Det gikk mye saktere på vei hjem enn til, men det er vel innafor normalen når jeg er i den formen jeg er, og gått såpass langt som jeg hadde gjort.

IMG_3864Bakkene oppover var tunge, og det var trappene også. Jeg synes dog ikke de var så ille som jeg hadde forventet. Kanskje jeg allerede begynner å bli i bedre form?

Vi var ute i 3 timer og 47 minutter. På den tida gikk vi 12,5 kilometer. Gjennomsnittshastigheten vår var på 3,9 kilometer i timen. Opp til Mulen var gjennomsnitthastigheten vår 4 kilometer i timen. Det er ikke verst i de oppoverbakkene!

Gjennomsnittspulsen min opp til Mulen var på 130 slag i minuttet, og på turen over ett var den på 128 slag i minuttet (69% av makspulsen min). Maksimal puls til Mulen var på 151, mens på hele turen var den på 152 (82% av makspulsen min). Trappene vant igjen, og jeg forbrant 1.767 kalorier!

RuteDet var veldig godt å få i seg en dobbel proteinshake da jeg kom hjem, og Bella var tydelig også tørst. (Bella fikk tilbud om vann flere ganger på turen, men friskt vann fra flaske er visst ikke bra nok…. sølevann fra bekkene, derimot….)

Jeg kjenner godt at vi har gått langt, og jeg satser på at en natts søvn gjør meg klar til atter en dag! Bella sover allerede godt ved mine føtter.

Posted on 05.03.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Skikkelige sprekinger!

Legg igjen en kommentar

