Styrketrening med Andrea

Til jul og bursdag fikk jeg en del penger. Disse var øremerket timer med personlig trener. Jeg fikk kjøpt meg 10 halvtimes-timer som jeg skal spre ut over 10 uker. Tirsdag var første halvtimes-time med Andrea og styrketrening!

Jeg startet med å varme opp på tredemølle i femten minutter, før jeg gikk over til dynamisk stretching. Armer og hofter ble varmet godt opp, slik at jeg skulle være klar for hva enn Andrea hadde funnet på til meg.

Vi startet med benkpress. Stanga veier 20 kilo, og jeg tok 6 repetisjoner før Andrea la på 2,5 kg. Etter seks nye repetisjoner økte hun mer. Til slutt hadde jeg 27,5 kg, og da klarte jeg bare ett løft før jeg måtte jukse for å få opp stanga.

Andrea hadde så planlagt to og to øvelser til meg. Øvelse A og B, som ble gjort annenhver gang i 30 sekunder hver, og hver øvelse 3 ganger. Så fikk jeg ei større pause før neste to øvelser. Til sammen var det tre sett med øvelser. Alle seks øvelsene var fæle, men garantert nyttige.

Etter at timen var over, gikk jeg ned på stretchingrommet og mediterte litt. Å fortsette med boksesekken etter denne halvtimen med Andrea, var ikke et alternativ….

PulsInkludert oppvarming og avslapping, trente jeg i 1 time og 22 minutter. Gjennomsnittspulsen min var på 114 slag i minuttet (62% av makspulsen min), med en maks på 156 (84% av makspulsen min). Jeg forbrant 574 kalorier på økta.

Jeg spiste en banan og drakk en smoothie, før jeg krabbet meg bort til bussen. Jeg gikk ekstremt sakte opp bakkene og trappa hjemme. Stølheten kom onsdag morgen, og alternative påkledningsmetoder måtte brukes, da både armer og bein knapt var løftbare….

Å si at jeg gleder meg til neste time på tirsdag, er vel kanskje litt drøyt, men no pain – no gain!

Posted on 09.03.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

