Gåtur til sentrum

IMG_3870 Onsdag var det skyet, men fint oppholdsvær. Jeg manglet garn til tre oppdrag, hvorav to skal være ferdig før påske… Altså gikk jeg til sentrum for å kjenne nyinnkjøpt garn mellom hendene.

Jeg spente på meg pulsbelte og klokke, og vandret ut. Man kan gå flere veier til sentrum, men jeg valgte en av de minst trafikkerte – Fjellveien. Jeg gikk opp til Christinegård, og nedover og bortover i Sandviken, til jeg hadde sentrum foran meg.

IMG_3871IMG_3872Først stakk jeg innom SparKjøp, men de hadde ikke riktig farge. Søstrene Grene hadde garn til både bomullssokker og duk. Da manglet jeg bare garn til påskestrømper, og ruslet bort på jernbanen til Norwegian Spirit. De hadde dessverre heller ikke riktig gulfarge, og jeg fortsatte da turen bort til Strikkelykke i gågaten. Her fant jeg heldigvis riktig farge!

RuteOpprinnelig plan var å gå hjem igjen også, men det var blitt så sent at jeg kunne sitte på med Rune hjem igjen. Jeg tror det var lurt, så var jeg ikke helt utslitt til neste dag…

Jeg var ute i nesten 2 og en halv time. På denne tiden gikk jeg 8,19 kilometer. Gjennomsnittshastigheten min var på 4,4 kilometer i timen, og jeg beveget meg i 1 time og 52 minutter.

Gjennomsnittspulsen min ble 113 slag i minuttet (61% av min makspuls), med en maks på 139 slag i minuttet (75% av min makspuls). Jeg forbrant 878 kalorier, det vil si cirka 350 kalorier i timen.

Det ble en fin tur, og garnlageret ble enda litt større….. 

Posted on 10.03.16, in Håndarbeid, Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

