Påskesokker

IMG_3882I Småstrikkalongen 2016, er marsoppgaven påskesokker. Jeg fant frem Trysil Ida i hvit nummer 300. I tillegg fant jeg noen rester av flerfarget garn i rosatoner, som jeg gjerne ville bruke opp.

Jeg brukte pinner nummer 2,5. Til sammen forsvant 78 gram garn fra mitt enorme lager.

(Hittil har jeg talt opp over 22 kilo garn, det er nok til over 250 par sokker, eller over 30 voksne gensere…. så jeg har jobb en stund, ja… )

Fordi dette blir ganske fargeglade sokker, valgte jeg å strikke dem i størrelse 32/34, da barn er ofte mer glad i farger enn voksne. Jeg synes dog skaftet ble veldig langt i forhold til foten, men det er bare deilig med varme legger.

IMG_3883Heklekanten rundt skaftet er dekorativ, og enkel å hekle. Jeg hadde ikke noe silkebånd tilgjengelig til å træ i kanten, men jeg synes sokkene ble fine likevel.

Disse havner i esken med ukjent mottaker. Der ligger det veldig mye, mest sokker og noen votter, og det er vel på tide å ta med en pose bort til Fretex-containeren slik at noen får glede av det jeg har strikket!

Det gjør atskillig mer nytte der, enn at det skal ligge i en boks hos meg i evigheter….. 

 

 

Posted on 14.03.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

