Fjellveien-Fløien-Sandviksfjellet-Garpetjernet

IMG_3895Onsdagen var en slapp dag, men jeg fikk pakket ut mye fra diverse kartonger. Det begynner nesten å se levelig ut nede i hallen, i hvert fall når vi får en del esker opp på loftet…. Kroppen reagerte med å ville sove hele torsdagen, men sola og jeg hadde andre planer…

Jeg pakket ned mat og godt med drikke, og selv om det har vært milde dager nå, tok jeg med brodder også.

IMG_3896IMG_3898IMG_3902Fjellveien var selvsagt nydelig å gå i slikt vær, og jeg brukte såvidt under timen til Mulen.

Da jeg kom til «Hesten trenger kvile», tok jeg meg en liten pause før jeg startet på Fløysvingene.

Oppoverbakker er jo der jeg trives minst, men opp måtte jeg jo! Det gikk utrolig sakte, og jeg måtte stoppe flere ganger for å puste litt.

IMG_3900Det er bare litt over 3 kilometer fra Mulen og opp, men det føltes som ei mil…

Da jeg endelig var oppe ved barnehagen, satte jeg meg ned og spiste litt. Herfra er det jo grei skuring et lite stykke.

Snøen møtte jeg rett rundt svingen ved lekeplassen på Fløyen, og broddene måtte på. Det var søplete snøføre fra Fløien og hele veien til Sandviksfjellet/demningen. Det er et godt stykke, faktisk 3,2 kilometer!

Det gikk sakte, da jeg gikk med små skritt og foten skled litt i snøen omtrent ved hvert skritt jeg tok. Ikke akkurat en rekordetappe, altså…

IMG_3904IMG_3905IMG_3906Fra Sandviksfjellet/demningen går veien nedover Munkebotn. Her var jeg spent på hvordan føret var..

Det gikk greit et stykke, men på det aller bratteste før brua og «huset», var det isete. Skikkelig isete.

Jeg listet meg forsiktig nedover, men måtte til slutt ut i bekken for å komme meg forbi isen. Vannet gikk meg til omtrent midt oppå skoen, og vannet holdt ikke akkurat badetemperatur…. men ned kom jeg meg!

Etter brua var det bart hele veien. Det drøyer nok likevel en god stund før jeg går nedover bakkene igjen; jeg vil være sikker på at veien er bar….

Det å komme ned på flaten var utrolig deilig. Nå visste jeg at det kun var cirka 3 kilometer hjem.

IMG_3908Garpetjernet lå som vanlig og blinket i solen, og for å få noen ekstra hundre meter, gikk jeg rundt vannet.

Bakkene var tunge, og trappene grusomme. Jeg kom meg hjem, og tenker at akkurat nå er dette på grensen av hva jeg kan klare.

Jeg tror dog at om veiene hadde vært bare, ville jeg klart meg bedre. Det er nok av snøfrie veier, så neste uke regner jeg med å ta en ny langtur.

RuteJeg var ute i nesten fem timer, og på den tida gikk jeg 15,4 kilometer. Bevegelsestida var på 4 timer. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 3,8 kilometer i timen, og den var desidert høyest frem til Mulen…

Pulsen min fikk kjørt seg oppover bakkene, men gjennomsnittet ble på 123 slag i minuttet (63%), med en maks på 145 slag i minuttet (78%). Jeg forbrant 1.287 kalorier på turen, og feiret med en stor smoothie og en banan.

Jeg gleder meg til snøen er borte, for da skal jeg ut på samme turen igjen!

 

 

Posted on 18.03.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Önskar jag hade kunnat gå med dig…det skulle jag behövt…men du kanske hade fått ha mig på ryggen det sista 😉 Tuffing!

Legg igjen en kommentar

