Snickerscupcakes til påske

Påskeaften koste vi i storfamilien oss med god middag og dessert. Til kaffen fikk jeg lyst til å bake cupcakes, og valget falt på Snickersmuffinsene fra My Little Kitchen.

IMG_3913Ingredienser til cirka 18 muffins:
70 g kakaopulver
1,5 dl varmt vann
1 dl rapsolje
5 egg
2 dl hvetemel
70 g maizena mel
300 g sukker
2 ts bakepulver
1 ts natron
1/2 ts salt

Fremgangsmåte:
1. Bland kakaopulver og varmt vann
2. Rør i oljen
3. Tilsett sukker, hvetemel, maizenamel, bakepulver, natron og salt og bland alt
4. Ha i eggene og rør alt til en fin røre
5. Fordel røren i cirka 18 muffinsformer. Jeg hadde tydeligvis mindre former enn oppskriftsmakeren, for jeg fikk 29 muffins av røren.
6. Stek ved 175 grader i cirka 15 minutter. Avkjøl på rist.

IMG_3916Melkesjokoladefrosting:
4 dl melis
230 g romtemperert smør
200 g smeltet melkesjokolade
Smelt melkesjokoladen og avkjøl den litt. Bland melis og mykt smør sammen. Ha i melkesjokoladen og pisk til en luftig krem.
Jeg ville ha to typer frosting, så jeg laget en porsjon med melkesjokolade og en med hvit sjokolade.
For å få ønsket effekt på muffinsene, skulle jeg putte den brune frostingen i en liten sprøytepose, og den hvite i en annen. Så skulle jeg sette på ønsket tip (stor stjerne) på en stor pose og puttet de to små posene oppi den store.
IMG_3915
Da jeg ikke fant mine små poser, ble plan B å ta frostingene lagvis i en stor pose, og klemme ut i en klassisk cupcakesnurr. Fargene var for nær hverandre til å se effekten, men det ble fine striper med hvitt i snurren.
Jeg hakket så opp noen peanøtter som jeg strødde oppå frostingen, og dekorerte litt med karamellsaus.
Kakene ble veldig gode, og det kan nok hende jeg lagere flere av disse ved en senere anledning!
Posted on 27.03.16, in Oppskrifter, Spiselige gleder and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

