Styrketrening

Tirsdag før påske var det igjen klart for å piskes av Andrea. Vi hadde god tid, så hun hadde lagt opp til en hel time med «grusomheter».

Jeg gikk fra Olav Kyrres gate, og gikk littegrann på tredemøllen før jeg startet med den dynamiske oppvarminga.

Vi startet med benkpress denne gangen også, og jeg har hatt veldig god fremgang siden sist. Nå tok jeg 7-8 repetisjoner på det jeg sist uke tok tre på.

Etterpå var det dags for triceps-trening, hvor jeg skulle dra en pinne ned bare ved hjelp av underarmene. Den var grusom, og jeg husker ikke hva vi endte på, men rundt 7,5 kg eller deromkring. Det var hvert fall vondt!

PulsBuret ble neste stopp, og en crossfitøvelse som heter 21-15-9. Dette går ut på å gjøre tre ulike øvelser først 21 ganger hver, så 15 og til slutt 9.

Øvelsene Andrea pinte meg gjennom, var først knebøy med vekter som skulle løftes opp hver gang jeg gikk opp fra knebøyen. Jeg foreslo 1,5 kilo i hver hånd, men Andrea mente 4. Det ble 4…

Øvelse nummer to var de fantastiske tauene, og på øvelse tre skulle jeg kaste en «medisinball» (med litt sprett) på 6 kilo mot veggen, og bøye meg ned å ta den i spretten på gulvet.

Det var lov med litt pause innimellom, men Andrea tok tida på meg. Jeg har en ubehagelig følelse av at jeg på et senere tidspunkt vil bli utfordret til å gjøre øvelsene på enda kortere tid….

Veldig sliten gikk jeg fra SATS, og spiste en proteinbar og en banan, samt drakk en liten smoothie. Andrea mente at bare banan ble for lite proteiner etter en hel time med styrketrening.

Jeg stoppet pulsklokken min på Festplassen, og hadde da trent i 1 time og 32 minutter fra jeg ankom SATS. Gjennomsnittspulsen min var på 110 slag i minuttet (59%) med en maks på knebøyene på 157 slag i minuttet (85%). 370 kalorier forsvant, og ble forhåpentligvis erstattet med muskler.

Jeg ruslet til Festplassen og tok bussen hjem derfra. Trappene var blytunge, men ikke så tunge som armene mine… Stølheten varte et par dager, men var faktisk ikke så ille som jeg hadde forberedt meg på.

Neste time er booket!

 

Posted on 28.03.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

