Daily Archives: 31.03.16

Styrketrening med Andrea

Tirsdag var det skikkelig Bergensvær, og paraplyen måtte frem på min ferd til SATS og en hard time med Andrea.

Vi tok en kroppsanalyse på meg, og ingen burde være sjokkert over at andelen fett var «litt» høyere enn den såkalte «normalen». Det positive er at jeg allerede har en del muskler, og jeg har mer muskler enn fett. Dette plasserer meg i kategorien «solidly build». Muskelmassen vil jeg gjerne øke, og fettet skal vekk.

Treningen startet også i dag med benkpress, og nå var det 3 repetisjoner for hver gang nye vekter ble lagt på. Vi begynte på 20, men jeg husker ikke om jeg endte på 32,5 eller 35.

Etterpå var det tricepsenes tur. Vi holdt oss på 7,5 kilo, og jeg tok tre serier til armene skalv og jeg ikke klarte mer. Den dagen jeg klarer 3 serier med 12 repetisjoner hver, blir vekten økt.

PulsAndrea er en kløpper til å finne øvelser som er grusomme og kjennes i hele kroppen. Denne økta begynte vi med «Jumping Jacks» i 20 sekunder i fire serier, med en liten pause mellom hver serie. Etterpå var det de fantastiske tauene, som Andrea helt tydelig er veldig glad i, som sto for tur…

Øvelse tre var knebøy hvor jeg skulle legge ene hånda i gulvet foran meg, og øvelse fire var «medisinballen» på seks kilo som skulle kastes i veggen og sprette i gulvet. Jeg fanget ballen i spretten. Andrea talte selvsagt antall repetisjoner jeg klarte på de 20 sekundene øvelsene varte, og skrev ned maksmalen på hver øvelse.

Inklusiv oppvarming og kroppsanalyse, trente jeg i 1 time og 40 minutter. Pulsbeltet mitt klussa litt i begynnelsen, men kom seg ettere hvert. Gjennomsnittlig puls var på 111 slag i minuttet (60%), med en maks på 153 slag i minuttet (83%). Jeg forbrant 553 kalorier.

Det blir spennende å se hva hun finner på neste gang…