Åstveit-Eikebakken

IMG_3920Onsdag startet jeg på et kurs hos A2G, som forhåpentligvis vil bringe meg nærmere å kunne jobbe igjen.

Tiltaket heter «Arbeidsrettet rehabilitering», og er meget tilrettelagt den enkelte person.

Veilederen min virket veldig bra, og jeg gledet meg til å komme i gang.

IMG_3923IMG_3927Min uke er tilrettelagt meg og mine utfordringer, og jeg får beholde PT-timen på tirsdag som en del av tiltaket.

IMG_3922IMG_3924IMG_3925IMG_3928Onsdag er turdag, og etter informasjonsmøte og veiledningssamtale, skiftet jeg til treningsklær. Det var fint vær, og da ville jeg gå hjem!

Jeg stakk innom Rema i Eidsvåg og kjøpte meg banan og smoothie for å orke turen. Derfra ruslet jeg opp Munkebotn.

Det gikk ikke så fort, for jeg husket ikke helt hvordan bakkene var, og jeg ville ikke slite meg ut før første svingen…

Jeg har nå lært at jeg bare kan kjøre på, for det er ikke så innmari langt og bratt til Langevatnet. Jeg brukte ikke fullt en halvtime fra bommen og opp til Langevatnet i et meget rolig tempo.

IMG_3935Så måtte jeg jo selvsagt gå rundt Garpetjernet (som også kalles «Jomfrudammen» i følge min veileder). Ett av mine yndlingssteder.

Turen var på 8,11 kilometer, og jeg var ute i 2 timer og 35 minutter. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 3,1 kilometer i timen.

RuteJeg stoppet mye og tok bilder, og gjennomsnittlig puls havnet på 104 slag i minuttet (56%), med en maks på 140 slag i minuttet (76%). Jeg forbrant 569 kalorier på turen.

Det var en veldig fin tur, og jeg håper på mer finvær utover våren og sommeren.

 

 

Posted on 02.04.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Kjempebra!!!! Du kan sikkert lage en brosjyre om turene dine med bildene i tillegg. De er virkelig flotte. Lykke til videre ❤

Legg igjen en kommentar

