Pilatestime

På kurset jeg deltar på, var det mange aktiviteter man kunne velge mellom. På torsdager har jeg da Pilates og yoga annenhver uke. Denne uka var det Pilates!

Det var mye fokus på kjernemusklatur, og treningen gikk med til å «sette stempel» og gjøre enkle øvelser mens dette ble holdt. Jeg kan ikke akkurat påstå at man blir veldig svett og har høy puls med Pilates, men man blir varm inni musklene man bruker.

PulsFysioterapeuten som instuerte, gikk rundt til alle i løpet av øvelsene for å se at vi gjorde dem riktig.

Vi holdt på en hel time, og gjennomsnittspulsen min var på meget behagelige 85 slag i minuttet (46%) med en maks på 101 slag (55%). Jeg forbrant 140 kalorier.

Kondisjonsmessig var timen verdiløs, men stølheten i magen dagen etterpå fortalte meg at jeg hadde gjort øvelsene korrekt, og at det er behov for mer trening av kjernemuskulatur.

Neste uke er det yoga, og jeg gleder meg!

 

Posted on 03.04.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

