Styrketrening

Fredager er det styrketrening som står på planen. Jeg tok turen til SATS i sentrum for å slite ut mine muskler.

Jeg startet på tredemøllen noen minutter, før den sedvanlige dynamiske oppvarmingen. Jeg turte ikke ta benkpress alene, så jeg gikk rett bort for å trene tricepsene.

Det var flere som var opptatt, så jeg måtte ta den som hadde mest vekt på seg. Her brukte jeg 10 kg, og tok 12 repetisjoner to ganger. Den tredje serien klarte jeg bare 10 ganger. Jeg er fornøyd med at jeg klarte å presse meg til jeg ikke klarte flere.

Så gikk jeg bort til buret, og fant ei matte. Jeg tok stempel 10 ganger i 3 serier, før jeg sto i planken tre serier til jeg ikke orket mer.

Joysticken er gøy, og jeg tok skulderpress to serier med 12 i hver, og mellom seriene gikk jeg opp og ned på knær 8 ganger.

PulsEtterpå var det dags for armhevinger, og så gikk jeg til romaskina hvor jeg rodde i fem minutter. Jeg rodde 810 meter. Jeg sjanglet meg så ned i garderoben, og fikk meg en dusj og litt mat.

Jeg trente i 50 minutter, og gjennomsnittspulsen min var på 112 slag i minuttet (61%) med en maks på 138 slag i minuttet (75%). Jeg forbrant 303 kalorier.

Så var det endelig helg, som jeg tok med god samvittighet!

Posted on 06.04.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Heja heja 😀

  2. Så sprek da:-) Du er skikkelig flink! !!!!!!!!

Legg igjen en kommentar

