Styrketrening med Andrea

Helgen gikk greit unna, med et vær som ikke innbød til turgåing. Mandag kunne jeg gått hjem fra Åstveit, men fikk det såpass travelt at jeg ikke fikk med meg treningsklær, og ikke minst joggesko.

Tirsdag var det igjen klart for styrketrening med min fantastiske PT Andrea!

Jeg tok bussen til byen, og gikk fort fra Olav Kyrres gate til SATS. Jeg kunne dermed gå rett på den dynamiske oppvarmingen av ledd og muskler.

Benkpress sto på programmet også i dag, og det ble 3 serier med 25 kg, med 10 repetisjoner på alle seriene. På tricepsene gikk vi opp til 8,5 kilo. Det er veldig mye tyngre enn 7,5!! Her tok jeg så mange jeg klarte i to serier.

PulsSå startet vi med drop-set, først på 8,5 kilo og jeg tok så mange jeg klarte. Andrea flyttet så ned til 5 kg, og jeg fortsatte uten pause til jeg ikke klarte mer. Vektene havnet så på 3,75 kilo, og da klarte jeg 10 repetisjoner før jeg var helt utslitt i armene. Da var det kjekt å ta armhevinger etterpå!!

Andrea hadde selvsagt lagt opp til sirkeltrening fra Helvete også i dag. Jeg fikk tre øvelser som hver skulle gjøres i 60 sekunder, før jeg byttet til neste. Jeg fikk så to minutter pause, før neste sett med tre øvelser. Øvelsene var skøytesteg, «Jumping Jacks», «drepere», utfall bakover, tau og knebøy med treningsball på 8 kilo. Andrea talte selvsagt alt jeg gjorde, for å ha et sammenligningsgrunnlag til senere.

Vi holdt på i nesten en time, og gjennomsnittlig puls var på lave 108 slag i minuttet (58%), med en maks på 148 slag i minuttet (80%). Jeg forbrant 327 kalorier, og ble litt sterkere.

Nå gleder jeg meg til neste time!

 

Posted on 08.04.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Du är tuff du 😀

Legg igjen en kommentar

