Sokkene «Ruteleik»

IMG_3944 I Votte- og sokkealongen 2016 var marsoppgaven et par perfekte restegarnssokker som heter Ruteleik! Oppskriften finner du på Ravelry.

Jeg dykket ned i garnlageret mitt, og fant mange deilige rester, og brukte Ida strømpegarn i hvit nummer 300 som hovedfarge.

Det gikk med 78 gram i hovedfargen, og 6-8 gram i hver av fargene jeg brukte som «striper». 112 gram garn forsvant fra garnlageret mitt!

Mønsteret lastet jeg ned på mobilen min, for det er ingen omganger som er like i stripene. Litt «tunga-rett-i-munnen»-strikk. Sokkene er likevel artige å strikke, og fargene kan jo varieres i evighet.

IMG_3945IMG_3946Sokkene havner i «ukjent mottaker»-boksen min, i påvente av at det dukker opp et par frosne føtter i passende størrelse!

Posted on 12.04.16, in Håndarbeid, Sokkealong, Strikkealonger, Strikkealonger 2016 and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Legg igjen en kommentar

