Åstveit-Munkebotn-Eikebakken

IMG_3947Mandag var det klart for oppmerksomhetstrening og stressmestring på Åstveit. Da vi var ferdige for dagen, fant jeg frem pulsbeltet mitt – finværet innbød til en god tur hjem.

Jeg stakk innom butikken på veien til Munkebotn, og ved bommen spiste jeg nyinnkjøpt smoothie og en banan.

Oppoverbakkene var ikke så fæle, selv om jeg etterstrebte å ha en snitthastighet på 4 kilometer i timen.

Da jeg kom opp til Langevatn, hadde jeg brukt 22 minutter på de 1,44 kilometrene opp bakken. Sist brukte jeg en halvtime, men da tok jeg det jo også veldig med ro.

IMG_3948IMG_3951IMG_3953Resten av turen luntet jeg avgårde, med Trines råd fra oppmerksomhetstreningen i hodet – nemlig å være til stede. Kjenne at man går. Se på naturen rundt seg. Likevel brukte jeg et kvarter kortere tid fra Langevatnet og hjem enn sist.

IMG_3956IMG_3957IMG_3955RuteTuren var på 7,64 kilometer, og jeg var ute i to timer. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 4,3 kilometer i timen. Gjennomsnittspulsen min var på 118 slag i minuttet (64%), med en maks på 142 slag i minuttet (77%). Jeg forbrant 744 kalorier på turen.

Jeg nøt turen til fulle, og er enda nærmere målet mitt om å gå 10 mil!

Posted on 15.04.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

