Styrketrening med Andrea

Tirsdag er styrketreningsdag, og ferdig oppvarmet møtte jeg Andrea til vanlig tid.

Vi startet i dag med en kroppsanalyse, og jeg hadde gått ned 1,7 kilo på to uker! 1 kg av dette var fett, men jeg likte ikke at 700 gram muskler hadde forsvunnet…. Jeg må nok skrive opp hva jeg spiser igjen, slik at jeg får oversikten over om jeg får i meg nok proteiner.

Benkpress ble starten i dag også, og denne gang tok vi bare stanga på 20 kilo. Jeg tok 10 repetisjoner og fem serier. Da klarte jeg ikke mer. Uansett en stor fremgang siden begynnelsen, da jeg tok 7-8 repetisjoner…

For å sjekke om formen min har blitt noe bedre, tok vi samme øvelser som første timen i begynnelsen av mars, og sammenlignet resultatet.

Andrea fant frem en step, og øvelse A var å gå opp og ned på denne. Øvelse B var knebøy. I mars klarte jeg 12 og 13 skritt på step-en på 30 sekunder, denne gangen 13 og 14. Jeg må bli veldig mye kjappere i bena om jeg skal klare flere. I knebøy gjorde jeg 17 og 19 sist, nå gjorde jeg 23 og 23.

Andre sett av øvelser var ropeslam og spidermanplanke. I mars klarte jeg 20 og 24 slag med tauene på 30 sekunder, denne gangen klarte jeg 24 og 30. Spidermanplanken er helt jævlig, og i mars klarte jeg 2,5 og 2, nå 2,5 og 3. Om jeg skal klare flere, må jeg bli sterkere i hele meg, den suger krefter!

PulsDet siste paret av øvelser var «Jumping jacks» og kroppshev i slynge. I mars hoppet jeg ikke ut, slik man skal. Nå hoppet jeg, og klarte 16 og 15. Kroppshevingen i slynge kan varieres med hvor man står og hvor langt man strekker seg, så der tok vi ingen telling. Den var tung likevel….

Fordi jeg hadde vært så flink, fikk jeg en bonusøvelse!! Dette var sidehopp over strikk (strikken lå flatt på gulvet), og så ned på kne og opp igjen. Denne øvelsen er svintung, og jeg klarte 8 repetisjoner på 60 sekunder.

Inkludert dynamisk oppvarming og kroppsskanning, holdt vi på i 1 time og 17 minutter. Snittpulsen min var på 111 slag i minuttet (60%), med en maks på 154 (84%). Jeg forbrant 484 kalorier på økta.

Inntil neste uke får jeg trene litt styrke hjemme, spesielt armhevinger. Så får vi se hva slags fæle ting hun skal ha meg til å gjøre neste uke… 

 

Posted on 16.04.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

