Gåtur fra sentrum igjen

IMG_3986Onsdag hadde jeg en avtale i sentrum, og benyttet anledningen til å få noen ekstra kilometer på hjemveien. Det var jo tross alt turdag!

I tillegg skinte solen fra relativt skyfri himmel, og vi som bor i Bergen vet å benytte oss av finværsdagene.

Man vet jo aldri hvor lenge de varer (de varer sjelden lenge), og hvor lenge det er til neste finværsbyge.

Turen startet ved teateret, og fortsatte utover i Sandviken.

IMG_3989IMG_3988Jeg prøvde å gå litt andre veier enn dagen før, men det er faktisk ikke så veldig mange alternativer, om man ikke skal bli gående opp og ned gater uten å komme nærmere hjem, da…

IMG_4005IMG_3999I stedet for å gå om Munkebotn og Sandviken sykehus, valgte jeg å stikke innom Gamle Bergen.

Her var det livat med mye fugler, og spurvene tok sandbad og lagde «store» groper i grusveien.

Turen var på 6,13 kilometer, og jeg var ute i nesten to timer.

Jeg har med andre ord holdt et behagelig rusletempo…

Gjennomsnittlig bevelgeseshastighet var på 4,1 kilometer i timen.

IMG_4001IMG_4002RutePulsen min koste seg på gjennomsnittlig 105 slag i minuttet (57%), med en maks opp trappene på 139 slag i minuttet (75% av makspuls). Jeg forbrant 648 kalorier.

Jeg kjenner at det er veldig deilig med slike rusleturer, og de hjelper meg godt å nå kilometermålene mine!

Posted on 18.04.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Tänk vad du kan 😀

Legg igjen en kommentar

